onsdag den 26. juni 2013

Opskrift hæklet frø


I maj måned viste jeg for første gang billeder af mine hæklede frøer frem her på bloggen. Hvis du klikker HER kan du læse indlægget, samt se mange flere billeder. Jeg har haft mange henvendelser omkring mine frøer og mange har spurgt efter en opskrift, fordi de gerne selv ville hækle frøerne til både egne børn, børnebørn eller til sig selv - bare fordi man som jeg er vild med frøer :)

Jeg har nu fået lavet en opskrift, som jeg synes andre skal have glæde af. Den er dog ikke gratis, for der er lagt et stort stykke arbejde i at få lavet denne opskrift. Opskriften er til begge frøer. Det vil sige til både en drenge-frø og en pige-frø - og så er der også en vejledning til en lille krone, så man kan lave sig en frøprins eller en prinsesse.


  • Frøen måler ca. 34 cm i højden og er hæklet i bomuld med en hæklenål nr. 3


  • Prisen for opskriften, der bliver sendt som en PDF fil er 30,-

Hvis du vil købe opskriften sender du en mail til: aslaug64@gmail.com. Du vil herefter modtage en e- mail, hvori der står, hvordan og hvortil du skal overføre penge for opskriften. Når pengene er registret vil du modtage opskriften i din indbakke.


OBS. Jeg har også lavet frøen i en stor udgave KLIK OG SE HER

19 kommentarer:

  1. Hej Aslaug!
    De frøer er simpelthen såååååå skønne. Jeg må hækle dem ;-)
    Masser af hilsner
    Jane Olsen

    SvarSlet
  2. Det er da klart at folk bliver vilde med dine frøer de er da helt vildt søde! Tak fordi du deler mønstret med os andre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes altid, det er dejligt, at nogen gider lave noget efter en af mine opskrifter :)

      Slet
  3. nææ hvor er de bare super skønne;)

    SvarSlet
  4. De er simpelthen for skønne.
    Jeg har lige skrevet en mail og forspurgt om køb af opskriften :)
    Men hvor køber du øjnene til dem henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - øjnene var nogle jeg havde på lager. De er købt i en hobbybutik engang for længe siden. Jeg ved, der er mange, som bestiller øjne på nettet. Der er et stort udvalg, især på amerikanske sider. Målene på mine er 12 mm i diameter, hvis du skal bestille nogle. Hvis du vil have brune øjne, kan de fåes i stof og syforretninger rundt omkring. Stof og stil har dem med rød kant og sort eller brunt i midten ved jeg og 15 mm i brun. Jeg har også set at syslegården har øjne - se link
      http://www.sysle.dk/shop/category.asp?id=456&Info=Hobby-Artikler-Ojne---Glas-og-Plast

      Slet
    2. Det er ikke en butik jeg kender, men jeg søgte på bamseøjne farvede og denne side dukkede op :)
      Håber du kan bruge mit svar

      Slet
    3. Mange tak for dit svar - Jeg vil prøve at gå på jagt efter sådan nogle øjne :)

      Slet
  5. Din opskrift er helt fantastisk ...
    Der er slet ikke noget at være i tvivl om ....
    Veludført i både billeder og tekst ...
    Endnu en gang tak ...
    Knus
    Ps. Nu varer det ikke længe inden jeg er færdig ❤
    med en frøken- frø .... Samtidig med at bedsteveninden sidder ved siden af og hækler prinsen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - jeg bliver helt rørt over din ros :) Det er rigtig dejligt med respons og dejligt at vide opskriften er let at forstå. Det håbede jeg også på ;)
      Jeg glæder mig rigtig meget til at se din frø, som nok bliver den første, der bliver lavet ud fra min opskrift :) Du fik den jo lidt før, da du var den heldige i min give away.

      Slet
  6. Hvor er de da bare fantastisk søde de frøer - er desværre ikke den store hækle-mester, men bliver alligevel lidt fristet :-) Jeg tror da vist jeg følger med her fremover...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være hjertelig velkommen her på min blog :) - hækling er nu ikke så svært at lære synes jeg. Denne opskrift er rimelig nem :)

      Slet
  7. De er altså bare så fine. Tror din opskrift bliver en succes :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det håber jeg da, når nu jeg har haft arbejdet med den :)

      Slet
  8. Super dejligt at opskriften er her - har sendt mail :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - dejligt at du synes om mine frøer :)

      Slet
  9. - de er købt, modtaget og på min lange todo liste, men laves - det skal de helt sikkert :)

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.