fredag den 6. december 2013

Hæklet Rudolf


Jeg har fået lavet opskriften til endnu et hæklet låg. Mange har jo set og downloadet SNEMANDEN og her kommer så Rudolf. Ligesom snemanden er Rudolf en sjov ting, der både er til pynt og nytte. Forhåbentlig bringer han smilet frem. Jeg bliver i hvertfald glad, hver gang jeg kikker på ham.
Rudolf er oplagt som en sjov og lidt anderledes værtindegave og den er perfekt til, at passe på julemandens småkager, pebernødder eller andet guf. Der er nemlig indbygget en lille "tyverisikring". Når man tager låget af, vil Rudolfs slaskeben larme lidt alt efter hvor forsigtig man er ;) Derudover har den også en lille bjælde om halsen, som også kan give lidt lyd.
Jeg har igen anvendt et brugt glas med et standard skruelåg på 8,5 cm - højden på glasset bestemmer man selv, men benene skal jo ikke slæbe hen af bordet og jo højere destro flere pebernødder kan der være i glasset.




Opskriften på "En hæklet Rudolf, der passer på småkager, pebernødder eller andet juleguf" kan du hente helt gratis HER

Vi kan jo kalde det en før julegave fra Strikkefåret ;)

Hvis der sidder nogle, der kunne tænke sig at hjælpe mig, med at få fingrene i noget garn, så skal i være mere end velkommen til at hjælpe mig.
Jeg deltager i en fotokonkurrence på Garn Garagen facebookside med billedet nedenunder. Vinderen er den der får flest likes af sit billede inden den 15. december. Hvis du kan lide, hvad du ser og gerne vil hjælpe mig, kan du gøre det lige HER.
Jeg er på en anden plads nu, men der er altså et stykke vej op til førstepladsen, så jeg tager hjertens gerne imod alle de likes jeg kan få :)

Billedet er fra et tidligere indlæg og du kan se tørklædet på lige HER

25 kommentarer:

  1. ej hvor er dine rudolfer flotte :-)

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for opskrift, den er så sød. Din adventskrans er jeg vild med - super flot og anderledes :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) jeg synes også Rudolf er ret sød ;) og min adventskrans nyder jeg hver gang, jeg kikker på den :)

      Slet
  3. Tak for Rudolf, lige tids nok til at garnet når i kufferten for ferien blev udsat en dag pga stormen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da dejligt, at du kan hækle en Rudolf på ferien og jeg blev færdig til tiden ;)

      Slet
  4. Så er der like't og downloadet.
    Skal bruge noget anderledes til pakkeleg, så jeg går straks i gang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Ellen :) ønsker dig god arbejdslyst :)

      Slet
  5. Tusind tak for julegaver, du er en engel :))
    Jeg har kvitteret med en like, og krydser fingre for at du vinder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kunne lide "gaven" jeg er glad for dit like :)

      Slet
  6. Hvor er Rudolf bare sød og sjov, så mange tak for at du vil dele opskriften :) .. stemmer straks ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Alice - for både kommentar og stemme :)

      Slet
  7. Den er bare så sød. Den kan pifte ethvert glas op! Tak fordi du deler opskriften.
    Jeg har stemt på dit fine tørklæde. Held og lykke i konkurrencen XXX

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita :) for kommentar om Rudolf, men også for din stemme :)

      Slet
  8. Hvor er han sød og fin, du kan bare det der. Go week-end vi ses på tirsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgit :) og i lige måde, vi ses på tirsdag!

      Slet
  9. Genial Aslaug og selvfølgelig lige delt på min blog ;)

    SvarSlet
  10. Tak for Rudolf, han er da sød. Håber at "nå ham" til julegave.....(i år)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) det håber jeg også, at du gør - god arbejdslyst :)

      Slet
  11. Kunne være sjovt med en julemand eller engel i samme serie.
    Fin opskrift- nem at gå til
    Tak fordi du deler
    Line@uhrefriskole.dk

    SvarSlet
  12. Rudolf er pragtfuld. Jeg faldt for ham med det samme. Og jeg er igang. Men hvad bruger som fyld?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger fyld fra IKEA puder. Det er billigt og der er til mange projekter i en pude :)

      Slet
  13. Hej. Ved godt at det er mange år siden du har lagt dine fine Rudolf opskrifter ud, men er det meningen at den ikke kan åbnes mere?

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.