søndag den 10. november 2013

Hæklet snemand


Jeg lovede jo, at der ville komme en ny hækle opskrift her på bloggen. Jeg har hæklet en sjov juleting, som faktisk også kan bruges efter jul.
Nu har jeg fået opskriften lavet færdig og jeg håber i vil tage godt imod min snemand. Jeg synes, at det er en fin ting, som på samme tid både er en brugsting, men også en pynteting og som forhåbentlig også vil bringe smilet frem. Jeg synes også denne snemand vil være en sjov og anderledes værtindegave. Den kan fyldes med det man lige har lyst til. Jeg synes, det var oplagt, at fylde min glaskrukke med marcipan snebolde. Så min er fyldt med både store og små snekugler. Det kunne også være skumfiduser eller havregrynskugler rullet i kokos eller.....Hvis nu det ikke skal være noget spiseligt, ville vatrondeller også være en mulighed.


Jeg kan rigtig godt lide, at der ligger lidt genbrugstanke bag denne DIY. Det er ikke en ting der koster alverden at lave i sig selv. Et brugt glas, lidt garn, et par perler og et par små grene, der er hentet i naturen er alt hvad der behøves. Prisen for hele herligheden bestemmer man næsten selv - det kommer meget an på, hvad man vælger at fylde glasset op med. Jeg har valgt et ret højt glas, men det kan sagtens være mindre - bare låget har den rigtige størrelse (det er et standard låg, som findes på rigtig meget)

Hæklet snemand / låg til sneguf
Opskriften kan hentes lige HER
Håber du får fornøjelse med mønsteret

UPDATE: Desværre havde jeg lavet en lille skrivefejl i opskriften. I omgang 32 havde jeg skrevet, der skulle være 60 masker - det er nu rettet til det rigtige antal som er 78. Jeg beklager meget. Så har du hentet opskriften inden d. 12.11.2013 skal du lige være opmærksom på det.

Så er den gal igen ;) - I hatten har jeg fået skrevet for få omgange ned i opskriften. Der skal være 2 omgange mere med 18 masker inden, der skiftes til blåt - ellers bliver det ikke en høj hat og det var jo meningen.
Opskriften er rettet 15.11.2013


46 kommentarer:

  1. Åh, hvor er han sød!! Jeg skal lige overveje hvordan jeg vil bruge ham, for han skal da hækles...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) spændende hvordan du vil bruge ham ;)

      Slet
  2. Den er virkelig fin! Det er ret godt fundet på og meget dekorativt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) ja jeg synes også den er fin bare til pynt :)

      Slet
  3. Sikke en god ide! Den er så fin og anderledes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) synes ellers det kan være svært at finde på :)

      Slet
  4. Hvor er den sød - og så kreativt!!!! Passer jo til alt!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) ja den kan da bruges til lidt af hvert :)

      Slet
  5. Årh hvor er han fin, tak for at dele den skønne snemand

    SvarSlet
  6. Nøøøøj - hvor er den herlig :-) Tak for opskriften, den må jeg lave til en eller anden som værtindegave :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) jeg tror snemanden vil falde i god jord ;)

      Slet
  7. Sød snemand :) en sjov og god idé

    SvarSlet
  8. Hvor er den fin, hvis bare mine hækleevne var bedre, måske man bare skal kaste sig ud i det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) vil lige sige, at den ikke er svær at hækle, så synes da du skal gøre et forsøg :)

      Slet
  9. Ih hvor er den fin ... tusind tak for deling af mønster ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) håber du bliver glad for mit mønster :)

      Slet
  10. Tusind tak Aslaug hvor er den skøn!

    SvarSlet
  11. Hvor er den da bare herlig ! tak fordi du deler :o)

    SvarSlet
  12. Hej Aslaug :)
    Du har gjort det igen :) ...
    Lavet en rigtig fin opskrift :)
    Årh han er fin og sød ....
    Jeg 'napper' straks opskriften og siger tusind tak :)
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) du napper bare og god fornøjelse med mønsteret :)

      Slet
  13. sikke dog en god ide og sød er den ihvertfald også... Nu jeg jo en af dem der elsker de dyr og sager man kan hækle, men hader at hækle dem selv :-) men måske jeg får hæklet denne her for den er da super sød :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) den kræver ikke så meget, så denne kunne være en mulighed for at hækle lidt :)

      Slet
  14. Sikke da en sød snemand du har lavet Aslaug, den er virkelig dekorativ, den må jeg lige se om jeg kan finde ud af at lave :-) Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) det finder du sagtens ud af. Jeg har set dine dukker, så mon ikke sådan en snemand er ligetil ;)

      Slet
  15. Hvor er den skøn. Må jeg tage ham med i mit tema om hjemmelavede gaver (tjek eventuelt oversigten her: http://badut.typepad.com/badut/hjemmelavede-gaver-for-børn-og-voksne.html). Det foregår sådan at jeg låner et billed, skriver en lille bitte bid tekst og så forøvrigt henviser til dig og din opskrift. Temaet har efterhånden kørt i en del år og er mest henvendt til børnefamilier, men nogen gange falder jeg over en ide der bare må med selvom den er lidt vanskeligere end de andre ideer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du meget gerne :) - bare du linker tilbage til dette indlæg er det helt fint med mig. Vil da gerne være med til at sprede ideer :) Hvis man kan hækle lidt - kan man også lave denne snemand - tror jeg

      Slet
    2. Mange tak. Jeg laver indlægget lidt senere i dag eller eventuelt i morgen og glæder mig til at vise ham frem. Det er aldrig til at sige hvor mange der klikker sig videre, men jeg synes ihvertfald at han er skøn.

      Slet
    3. Det kommer jo ikke an på antallet. Bare der er nogen, som får glæde af mønsteret, så er jeg glad :)

      Slet
  16. Fint med den lidt mellemfornøjede mund - har fundet linket for 10 minutter siden og er i gang :)

    SvarSlet
  17. Hvor er han bare sød, opskriften er gemt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, så skal den jo bare findes frem igen engang ;)

      Slet
  18. Hej
    Har valgt at følge din blog! Har hæklet din snemand med lækkerier...og det fantastiske gravhunde armbånd! er vild med det!!!!!!!
    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til her hos mig :) Dejligt at høre at du er begejstret for opskrifterne :)

      Slet
  19. hvorfor er det jeg ikke kan åbne filerne.... den vil ikke downloade hele filen... øv

    SvarSlet
  20. Øv øv kan ikke hente din opskrift på den fantastiske flotte snemand, ham kan jeg da ikke leve uden..... :-)

    SvarSlet
  21. 1000 tak for en god advents gave til mine voksne børn. Fyldt med snold i glasset. Det bliver de glade for. Også er jeg i god tid for en gangs skyld.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det må siges, at være i god tid :) Håber de bliver glade for gaven og de synes den er fin :)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.