søndag den 15. december 2013

Mika's hæklede Pingvin

Pingvin og snemand lavet af Mika
Jeg er med i nogle grupper på facebook, der handler om strik og hækling. Derinde støder jeg af og til på ting, som nogen har hæklet ud fra mine opskrifter. Her i den seneste tid er der blevet lavet mange låg til småkager og guf glas efter opskrifterne på henholdsvis Snemanden og Rudolf. Jeg har nydt at se alle de forskellige billeder, der er blevet lagt op. Jeg synes, at det har været rigtig sjovt at se, at selvom det er den samme opskrift, der er brugt, så bliver hver eneste snemænd og Rudolf alligevel personliggjort på hver deres fine måde.

Tror pingvinen kikker ud for at se, om der ikke snart kommer lidt sne :)
En dag i sidste uge fik jeg øje på en pingvin, som Mika Larsen havde lavet ud fra opskriften på snemanden. Den blev jeg selvfølgelig nødt til, at se lidt nærmere på. Hun havde først lavet snemanden og fik efterfølgende ideen med pingvinen. Det er da skønt, når man er med til, at andre kan blive inspireret og ud fra ens opskrift kan udtænke andre sjove figurer.Jeg er rigtig glad for, at jeg har fået lov til at dele Mika's Pingvin med jer og hun har også nedskrevet, hvordan hun har lavet delene til pingvinen.
Jeg vil gerne takke Mika for, at hun ville være med til at dele hendes Pingvin med mine læsere. Tak fordi du var så sød, at sende billederne til mig og gad bruge tid på at skrive dine notater ned, så andre kunne få glæde af dem.
Hvis i også synes at pingvinen er fantastisk sød, så har i mulighed for at hente Mika's opskrift HER. Men hvis du ikke har opskriften på snemanden, skal du lige hente den først via dette LINK. Snemanden er nemlig nødvendig, for den er grundmodellen.
Ligesom snemanden, kan pingvinen sagtens bruges efter jul. Glasset kan fyldes, som her med marcipan snebolde eller hvad med noget Pingvin Lakrids :) Uanset hvad der kommes i, er det en fin gave/værtindegave til en der elsker guf.
Endnu en gang TAK Mika
Håber dette indlæg kan være med til at inspirere yderligere, for det vil jeg nemlig gerne være med til. Men husk lige at opskriften på snemanden er min og du må bruge den alt det du vil. Men den er kun til personligt brug og Pingvinen er Mikas ide :)

20 kommentarer:

  1. Hvor er de altså søde - og godt kommet på af Mika!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og dejligt at jeg kunne dele Pingvinen her :)

      Slet
  2. Endnu et skønt eksemplar! :-)))

    SvarSlet
  3. Hvor er Mikas pingvin sød - og ja, det er da fedt, at der er nogen, der med udgangspunkt i din opskrift har lavet andre jule- og/eller vinterlige figurer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er supersød :) og dejligt min opskrift kunne bruges på en anden måde :)

      Slet
  4. Nååå - den er (også) sød :-)

    SvarSlet
  5. Ja den er da blevet sød, og hvor er det godt, når der er nogle som vidreudvikler, men endnu bedre er det, at du ikke bliver sur ;) :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er sød :) og Mika har gjort det helt rigtige og har tilmed givet mig lov til, at bruge hendes notater - det er gensidig respekt og så bliver jeg bestemt ikke sur over :) Men hvis man "stjæler" og lægger min opskrift eller dele af den ud på egen blog - så bliver jeg altså lidt sur. Det har jeg nemlig også oplevet og det er ikke i orden.

      Slet
  6. De er bare SÅ fine! Hvor er det fedt, at man sådan kan udveksle sine ideer og dele dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er :) og udveksling og deling er jeg helt med på :)

      Slet
  7. Dejligt at man kan dele på den måde. Jeg er vild med alle designs og er i fuld gang med en Rudolf. Kom til at vise min mor den :-) Så den får nok ikke lov at bo hos mig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det :) Nej du kommer nok til at lave en Rudolf mere - nummer to er også nemmere, men måske ikke så sjov som den første ;)

      Slet
  8. Du har inspireret mig, tak for det.
    Se engang her: http://nikisgarage.blogspot.dk/2013/12/4-sndag-i-advent.html

    SvarSlet
  9. ---- kommentar skrevet med tilbagevirkende kraft :) ----
    De ER altså også skønne :)

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.