tirsdag den 24. marts 2015

Hæklet påske kanin


Jeg har i den sidste tid arbejdet på en påskeudgave af mine hæklede låg til glas. Det er der så kommet en skøn påske kanin ud af. Jeg har haft rigtig mange overvejelser under vejs og selv om kanin-låget måske ser enkelt og nemt ud, ligger der rigtig mange tanker og forsøg bag, før det endelige resultat var tilfredsstillende. Jeg er ret glad for det færdige resultat og den er blevet lige som jeg har ønsket. Jeg har selvfølgelig lavet en opskrift og den deler jeg gerne med ønske om en god påske til alle.
Jeg vil ikke skrive så meget mere men lade billederne tale "næsten" for sig selv. Jeg håber i tager godt imod Kaninen Kalle - en oplagt ide til en værtindegave fyldt med dejlige påskeæg - men man kan også bare beholde den selv :)

"Det kan altså godt være lidt svært at passe på påskeæggene, når jeg også skal passe på min gulerod"
"Altså hende fotografen ville have mig fra alle vinkler ....det var lidt anstrengende...men så fik jeg en gulerod mere..jubii"
"jeg bliver helt stresset, når du jager rundt med mig på den måde og du behøver ikke at hæve stemmen....jeg gør jo lige som du siger"
"Det ender jo med at mine gulerødder blæser væk ...nu gider jeg ikke mere..ok du kan lige få et sidste billede. Men så skal det også tages så man kan se, at jeg faktisk  har en fin lille  haledusk"
Opskriften på en hæklet kanin kaldet Kalle (eller måske er det en påskehare)kan hentes lige HER
Håber du får fornøjelse af opskriften på
"hæklet kanin/låg til påskeguf" :)

16 kommentarer:

  1. Den er bare skøn :-) Tak fordi du deler. hilsen Joan :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det bliver Kalle glad for at høre ;) og jeg deler gerne :)

      Slet
  2. Hej hvor er den fin, sikke et flot stykke håndarbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :) jeg elsker at tage tid til de små detaljer :)

      Slet
  3. Kalle er knuselskelig!
    Dejlige billeder, der giver Kalle karakter.
    Hyggeligt at møde dig og fotografen i Horsens.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da lige det han er ;)
      Tak og i lige måde, jeg synes også det var rigtig hyggeligt at jeg fik hilst på dig I Horsens.
      Ja det er ikke så dårligt, når man har sin egen personlige fotograf, som efter min mening tager nogle fine billeder...men hun er jo også min datter <3

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Den er bare så sød og godt fundet på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Anita...ja der måtte altså lige et påskelåg til samlingen :)

      Slet
  6. Kalle er blevet super, godt han kigger så forundret på én, især hvis man nærmer sig påskeæggene, så når man måske lige, at tænke sig om inden æggene bliver puttet i munden.
    På gensyn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgit ...og du har jo hilst på ham i strikkecafeen, hvor han fik ørene syet på ;)
      Ja der burde være æg i endnu....og selvom Kalle passer på, forsvinder de ud i den blå luft..meget mystisk ;)

      Slet
  7. Hvor er han skøn - og sikke vidunderlige gulerødder:-)

    SvarSlet
  8. Hvor er han bare super herlig :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er Kalle bare skøn ;-) Tak for ham... Der skal laves en til hver af ungerne

    SvarSlet
  10. Kalle kanin er bare så sød :)
    Tusind tak for besøget, det var rigtig hyggeligt. Og dejligt at se dig igen.
    Noah har allerede haft suttesnoren i brug. Han brugte den da vi var på marked i søndags og du kan tro den blev beundret :)

    SvarSlet
  11. Hvor er den skøn. Har haft så megen fornøjelse af snemanden og Rudolf, må straks i gang med Kalle :)

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.