torsdag den 29. november 2012

Hæklet hund

Hej jeg hedder Buster
Jeg er en af dem, der aldrig bliver træt af bamser og dukker. Derfor er der gennem tiden, fra min hånd blevet produceret adskillige af disse - både syede, hæklede og strikkede. Den anden aften begyndte jeg på endnu et lille væsen. Det er nu blevet til en Buster, som jeg synes, er helt vildt nuttet og sød.
Opskriften er fra Little Ow'ls Hut og kan downloades her gratis. (Mønsteret er på engelsk)
Jeg synes, det er et nemt mønster, der er let at gå til og der mange billede, der viser hvad man skal gøre. Mange af delene hækles på efterhånden, så det er efter min mening endnu et plus. Det jeg synes var det sværeste var armene, der var lidt af et pillearbejde til sidst, men med lidt tålmodighed gik det.
Jeg har hæklet i  Puppets 100 % bomuld 8/4 (50 g/150 meter) med en hæklepind nr. 3
Jeg elsker når de sidste deltaljer skal syes på - at sy snuden fast, placere øjnene - det er i denne proces, at der opstår liv og når jeg er helt  færdig, får jeg altid lyst til, at placere bamsen i forskellige positioner, der fortæller en historie - det har jeg så fotograferet denne gang. Jeg tog et hav af billeder, men jeg blev nødt til at begrænse mig til denne lille historie. Buster har ellers også mødt både en søpapegøje, en abe, siddet i en lille lænestole og mødt en rigtig hund, der hedder Chili.

Buster på eventyr

Gad vide om jeg kan snuppe en af dem ?
Hmm det her er da let nok, selv om jeg er lille


Hjælp - jeg tror jeg falder ned



Hjælp nu sidder jeg fast - kom og hjælp mig
Jubii reddet - se hvad jeg fik af min mor
Nu er jeg træt, min mors tørklæde er dejligt blødt ...ZZZzzzzz



29 kommentarer:

  1. Buster er vildt kær! Og det er nogle skønne situationer du har fanget ham i :-)

    SvarSlet
  2. Tak for alle de dejlige tilbagemeldinger - ja han er en lille frækkert :)

    SvarSlet
  3. hvor er han da bare DEJLIG - helt lille film vi der fik Tak for det :o)

    SvarSlet
  4. Sikken en herlig lille Buster :-9

    SvarSlet
  5. Han er da vildt sød ... ;0)

    SvarSlet
  6. Den Buster er super skøn og sød historie du kunne fortælle om ham.

    kh.Lis

    SvarSlet
  7. Fantastisk lille Buster du har fået lavet.

    SvarSlet
  8. Skøn lille hund ..og jeg havde gættet på en abe :/

    SvarSlet
  9. Den er så sød. Jeg har også en svaghed for hæklede og strikkede dyr. Efter maraton-strik af børnenissehuer, skal din abe-nissehue lige strikkes i morgen.

    SvarSlet
  10. Er super glad for alle jeres søde kommentarer, siger tak endnu engang

    SvarSlet
  11. Hvor er det en sød lille hund, mon ikke den hopper med i strikkekurven, når vi ses næste gang......
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  12. Jeg synes den er sød, vi må vist huske hundekiks næste gang vi ses og skal julehygge os. Buster skal vel også mærke at det snart er jul

    SvarSlet
  13. jeg er helt sikker på, at den nok skal hoppe op i kurven til næste gang og ta' bare hunde kiks med, men Buster er altså lidt kræsen, jeg siger det bare ;)

    SvarSlet
  14. hæhæhæh, han ville passe godt sammen med mine gårdhunde :-)
    Har lige købt en masse små nøgler akrylgarn fra søstrene Grene og er klar til amigurumihækling - i hvert fald hvd angår materialer ...

    SvarSlet
  15. Hold op hvor er den fin! Har du en opskrift på den? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - Der er et link oppe i indlægget, opskriften er på engelsk

      Slet
  16. Åh hvor er han sød :) Ham Buster :)

    SvarSlet
  17. Kan man få opskriften til Buster, Jeg er lige begyndt at hækle dyr, og desværre blevet bidt af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er et link oppe i mit indlæg - opskriften er på engelsk, men med lidt billed forklaring til. Ja man bliver lidt bidt af det :-)

      Slet
  18. Hej, jeg stødte lige på din blog, da jeg ledte efter kreative pengegave-ideer :D Sikke en masse skønne ting du lægger ud, her kommer jeg helt sikkert til at kigge ind mange gange fremover :)

    SvarSlet
  19. Jeg er pjattet med Buster, men kan desværre ikke hækle.Men jeg har lige strikket mini nissehuen til min svigerdatters abe.Den er så fin.Du lægger en masse fine ting op som jeg helt sikkert vil holde øje med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak håber du holder øje herinde, selvom jeg ikke lige fik svaret. Når det er gamle indlæg får jeg ikke altid svaret :)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.