fredag den 16. august 2013

Salat med rejer og granatæble


Efter en uge i England med knap så sund kost og hvor morgenmaden i sig selv var et helt dagsmåltid, har jeg i denne uge igen spist efter min kostplan og det er vist meget godt. For i næste uge på Færøerne bliver der vist heller ikke sparet på kalorierne.
I dag fik jeg den lækreste salat, der smagte godt, men også så rigtig indbydende ud. Jeg synes, det er vigtigt, at den mad som jeg spiser også ser lækker og appetitvækkende ud. Derfor gør jeg tit noget ud af selve anretningen.
Hvis du også får lyst til at lave denne salat kommer opskriften her.

Brug den slags salat du foretrækker, jeg brugte Rucola og Romaine
100 g Rucola salat
100 g Romaine salat
120 g rejer
½ Granatæble
1 tomat skåret i både
10 - 15 g pesto (jeg brugte en grøn færdiglavet på glas fra Rema 1000)
25 g græsk yoghurt 7% (jeg brugte ca. 40 g fordi den græske yoghurt jeg havde var en 2% og jeg kan godt lide, at der er lidt mere "dressing")
30 g groft brød (jeg ristede en skive grovtoast)
Pynt evt. med lidt frisk basilikum

Pluk salaten i mindre stykker og bland dem i en skål.
Anret rejerne ovenpå. salaten og læg også tomatbådene i skålen.
Tag kernerne ud af granatæblet og drys dem over rejerne.
Rør pestoen og yoghurten sammen til en dressing og server den til salaten sammen med groft brød.

I stedet for rejer kan man også bruge 80 g varmrøget laks





7 kommentarer:

  1. Uhmm hvor ser det lækkert ud, det må jeg prøve. efter 3 uger på campingferie, trænger min vægt til at blive reduceret en smule :-)
    God weekend :-) Kh

    SvarSlet
  2. Yum, hvor ser det frisk og lækkert ud!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Den salat ser super lækker ud. Tak for inspiration.

    SvarSlet
  4. Tak :) det er også en salat, som jeg helt sikkert skal have igen en anden dag :)

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.