onsdag den 17. juli 2013

Spicy melon salat med feta og oliven


I dag har jeg fået en superlækker salat til frokost med melon og feta. Det er en salat som jeg nu har fået et par gange og helt sikkert vender tilbage til mange gange. Salaten kan selvfølgelig også spises til noget kylling eller, hvad man nu foretrækker. Jeg spiser den alene, for så passer det med mit kalorieregnskab og proteinerne får jeg i osten.
Nu er det ikke sådan, at min blog skal forvandle sig til en madblog. Men lige nu er det er stor del af min hverdag at lave sund. lækker og indbydende mad. Der vil derfor også helt sikkert snige sig et par opskrifter ind i ny og næ. Her kommer opskriften på min salat fra i dag.

Spicy melon salat med feta og oliven

!50 g vandmelon (uden alt for mange kerner)
150 g agurk
25 g forårsløg
saft fra ½ lime
peber (friskkværnet)
50 g feta (jeg bruger Apetina Garlic & Parsley 3 % fra Arla - det er nemt og smager efter min mening godt)
20 g sorte oliven (uden sten)
frisk rød chili  (så meget som man nu synes - jeg kan godt lide det lidt hot)
pynt - hvis du har - med lidt frisk basilikum

Skær vandmelonen i tern og gør det samme med agurken.
Snit forårsløg i fine ringe og bland det hele sammen i en skål.
Pres limesaft ud over og kværn peber over.
Kom feta tern, oliven og chili skåret i tynde ringe i skålen og måske et par basilikum blade på toppen til pynt.
Salaten er nu færdig og kan nydes. Jeg nyder den - synes den smager helt fantastisk. Den er god de dage, hvor man synes, det skal være lidt let til frokost og ikke så mange kalorier. Der er omkring 230 kcal. i denne portion.

5 kommentarer:

  1. Sådan en gang salat er altid lækker :)

    SvarSlet
  2. Det ser bestemt lækkert ud, det må jeg prøve en dag :)

    SvarSlet
  3. - som sædvanlig bliver den gemt - jeg elsker en god salat!

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.