lørdag den 6. april 2013

Strik og lidt hækling og en kuffert der skal pakkes



Jeg købte et strikkekit fra Garn garagen til messen i Middelfart i marts. Det er sjalet, der hedder Bifrost og jeg er nu begyndt at strikke på det. Jeg skulle i strikkecafe i tirsdags på Tørring bibliotek og havde derfor brug for noget nemt, jeg kunne strikke på. Sjalet starter med en lille trekant med de farver, der også skal afslutte sjalet. Farverne går nemlig igen i den zig - zag bort der strikkes tilsidst. Så nu skal der bare strikkes ene ret riller og lidt udtagninger indtil da. Det er det helt rigtige strikketøj til snak og strik på samme tid og jeg har en rigtig god fornemmelse med dette strikketøj - garnet er dejligt at strikke med og jeg synes det bliver som jeg vil have det.
 Jeg har ellers ikke været ret tilfreds med mit strikketøj her på det sidste, det er ligesom om, at det vil ikke som jeg vil. Derfor har jeg også ind imellem mit "prøvestrik" hæklet lidt på mine frøer og det går fremad med dem. Tror de bliver helt som jeg har tænkt mig, så det er dejligt.

Frø dele der engang skal blive til et frø par
Manden er endnu en gang taget en tur til Norge, men denne gang er det kun i 4-5 dage. Chili vores hund ved godt, hvad der skal ske når kufferten bliver fundet frem.


Jeg hopper da bare op i kufferten - der lugter også dejligt af min far. For sådan en hund er jeg nemlig en rigtig far-hund

Hvis nu jeg krøller mig helt sammen over i det ene hjørne og ligger helt stille, mon så de opdager mig. Måske er jeg heldig og kommer med far til Norge. Jeg kan i hvertfald godt holde varmen for jeg er ikke blevet trimmet endnu i år og min mor siger jeg ligner en langhåret hippie.
Mon hun snart bestiller en tid, så jeg kan se anstændig ud.








14 kommentarer:

  1. Ti hi - Er helt sikkert på at Chili ikke bliver opdaget :-) Hvor er den sød.
    Vores gamle gravhund gjorde det samme. Det er da ikke så galt med pelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun kom ikke med, så nu er hun lidt fornærmet ;) Gravhunde er altså nogle sjove hunde!
      Med den vinter vi har haft gør det vist ikke noget, at pelsen ikke er trimmet endnu.

      Slet
  2. Nåh,hende kan man da ikke nænne at tage ud af kufferten,hvor ER hun sød,fedt sjal du skal lave ,det ser så godt ud med den farvede trekant du starter med til det mørke garn

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi synes også, hun er sød, men hun er jo også vores hund. Sjalet er jeg godt tilfreds med indtil nu og synes det er en fin detalje med den lille trekant øverst.

      Slet
  3. Det bifrost sjal bliver utroligt flot.
    Sjovt med hunden der vil med til Norge :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også og det er dejligt at strikke på noget som jeg fra starten synes godt om.
      Ja, men den blev jo opdaget ;)

      Slet
  4. Hvor er den hund da bare for skøn som den ligger der og regner med at den lige kan komme med, ja de hunde kan altså godt være kloge.. :-)

    Glæder mig til at se dine frøer :-)

    Og bifrost er et flot sjal glæder mig til at se dit :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hunde er altså ikke så dumme, som de nogen gange ser ud til ;) Nu vil jeg også gerne have de frøer færdige. Sjalet måtte jeg bare have med hjem fra messen, men det var også det eneste jeg købte udover en bog.

      Slet
  5. Så sød den er, jeres lille hund.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes vi jo også den er - det er altså lidt hyggeligt med dyr i hjemmet :)

      Slet
  6. Det er da tydeligt hvad den hund udtrykker, kom den med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej den kom ikke med, men den savner godt nok sin "far" - det er altså bedst, hvis han er hjemme. Det synes jeg forøvrigt også!

      Slet
  7. Ha ha ha.. dejlig vovse!
    Glæder mig til at se dit hækleri færdig og dit sjal er super flot! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til hækleriet er færdigt, så jeg kan begynde på noget nyt ;)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.