søndag den 11. november 2012

Valg af blognavn

Bloggen har fået navnet Strikkefåret og det er ikke helt tilfældigt, at det blev netop dette navn.
Jeg kommer oprindeligt fra Færøerne og der siges, at hvis man er født på Færøerne, er man som pige født med et par strikkepinde i hænderne. Dette er nu ikke helt rigtigt i mit tilfælde, men jeg har strikket siden jeg som 6 årig fik et par strikkepinde i mine hænder. I starten blev det mest til små halstørklæder til mine dukker og bamser, men siden hen er jeg, hvis jeg selv skal sige det, blevet en habil strikker og jeg trives bedst, hvis jeg har mine strikkepinde inden for rækkevidde og tager dem gerne med overalt.
Navnet Færøerne kommer efter sigende fra det oldnordiske færeyjar og betyder fåreøerne. Selv om får og uld ikke længere er hovederhvervet på Færøerne, har fåreavl stadig en stor kulturel og social betydning på Færøerne. Der strikkes rigtig meget og det er stadig en tradition der holdes i hævd og som man lærer fra man er helt lille.


Et får fotograferet i Sandvik 
Så derfor faldt det mig meget naturligt, at selvfølgelig måtte jeg hedde Strikkefåret

3 kommentarer:

  1. Velkommen i blogland :o)
    jeg glæder mig til at følge din blog.
    mvh Mona

    SvarSlet
  2. Svar
    1. jeg synes også navnet passer meget godt til mig og hvad skulle jeg ellers hedde???

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.